Gustaff
VARIOUS ARTISTS "Music Out Of Place"
Kolejna kompilacja słynnego kolońskiego labelu Staubgold w dobrej cenie.
Kolonia to miasto kojarzone od dawna z muzyką elektroniczną najwyższej jakości, zasługa to przede wszytskim nieocenionego A-Musik, a od kilku lat także firmy Staubgold. Ponieważ jednak A-Musik zamilkło jako wydawnictwo (przynajmniej na razie), Staubgold pozostaje jako główna sztandarowa wytwórnia nie tylko kolońskiej sceny niekoniecznie tylko elektronicznej. Wystarczy wymienić chociażby LUME LUME, To Rococo Rot, Mapstation, Ekkeharda Ehlersa, Reubera, czy Groenland Orchester, by dojść do przekonania, ze to obecnie jedna z najciekawszych oficyn wspólczesnej elektroniki na świecie. Fakt, że także Faust wydał swój nowy tytuł właśnie dla Staubgold jest chyba wystarczającą rekomendacją.
"Music Out Of Place" daje bardzo szerokie spojrzenie na kosmos Staubgoldu, jaki jest i jaki będzie... Znajdziemy tu kilku starych znajomych, ale czeka nas też kilka niespodzianek. Nie jest to zwykła kompilacja utworów z dostępnych już płyt, znajdują się tam także utwory niepublikowane, lub ich wersje, oraz utwory zapowiadające kolejne albumy. Polecamy!!!
FAUST "Patchwork 1971-2002"
Legenda krautrocka z nieznanymi utworami z ich już 31-letniej historii.
Faust należy obok Can i Neu! do najsłynniejszych zespołów krautrockowych, które z pewnością wpłynęły na obecny kształt muzyki elektronicznej na świecie. Od początku istnienia Fausta ich spektakularne koncerty dostarczały materiału do tworzenia mitów i legend.
Patchwork to w tym wypadku rodzaj kolażu, wystarczy spojrzeć na tracklistę z datami powstania utworów. Nie, nie w znaczeniu kompilacji, tu nie ma mowy o wygrzebywaniu starych śmieci... Niezmordowany muzyk Fausta, Hans-Joachim Irmler stworzył z utworów z całej historii nową jakość. Oczywiście: bagaż ery beatu, gitarowe drony, znane strzępy piosenek, to wszystko jest Faust, i istnieje też na Patchwork. Ale spojrzenie z góry, nowe, zdystansowane, na własną twórczość umożliwia znów coś nowego.
Irmler obsłużył się sam bez zahamowań w swoim własnym magazynie i na Patchwork pokombinował ze sobą przykładowo utwory z lat 1972, 1982, 1997 i 2002. A przy tym zachował ducha Fausta. Patchwork to coś nowego.
Tę płytę należy polecić nie tylko fanom krautrocka, ale wszystkim, którzy interesują się współczesną muzyką elektroniczną i awangardową oraz jej korzeniami.
OREN AMBARCHI & KEITH ROWE "Flypaper"
...field recordings from lost civilizations...
Elektro-akustyczne ambientowe improwizacje dwóch mistrzów. Ambarchi znany jest min. ze swej wspólnej płyty z Martinem NG dla Staubgold... Eksperymentalne powierzchnie dźwiękowe, nawzajem sie przenikające. Jedynym pojawiającym się rytmem jest odgłos silnika diesla... Płyta porównywana z "Rainforest" Davida Tudora.
Estetyczny digipak zaprojektowany przez Keitha Rowe'a.
F.S. BLUMM "Ankern"
electronic-acoustic lounge meets minimal music
F.S.Blumm tworzy muzykę, która potrzebuje coraz mniej dżwięków. To muzyka, która pozostaje spokojna, lekka, ale bardzo poważna. "Ankern" to duży krok do przodu F.S. Blumma, jego melancholia, zaznaczona wyraźnie na poprzednim albumie ("Mondkuchen" - Morr Music), pozostała, ale nie ma w niej już nic ciężkiego czy mrocznego, stała się bardziej spokojna, przejrzysta i prosta. "Ankern" nie jest jednak muzyką suchą, sztywną, czy pozbawioną humoru. Frank Schültge (pełne nazwisko Blumma) słynny jest ze swego lekkiego, pełnego dziwacznego humoru podejścia do dźwięków. Jako multiinstrumentalista wykorzystał na "Ankern" wszystkie możliwe (i niemożliwe) źródła dźwięku, ale przede wszystkim gitarę. Poza tym takie "małe" instrumenty jak Mbira/Kalimba, zabawkowe pianino. Gościnnie usłyszymy tutaj takich muzyków jak np.: Sebastian Hilken & Martin Sons (Cello), Harald "Sack" Ziegler (róg i trąbka), Patrick Leuschner (wibrafon)...
THILGES 3 "Die offene Gesellschaft"
Pierwszy duży album wiedeńskich muzyków - elektronika analogowa.
LP z plakatem, CD z 12-stronicową książeczką
Po wydanej własnym sumptem serii 3-calowych CD, która przyniosła im duże uznanie, pora na większy format. Właśnie tworzyli muzykę do różnych przedstawień teatralnych, dlatego także i ta płyta przynosi przyjemnie nienachalną elektronikę eksperymentalną i słuch się jej naprawdę z dużą przyjemnością. Eksperymentalnośc na tej płycie koncentruje się bardziej na wyszukiwaniu dźwięków, niż na męczących psycho-atakach... Płyta została nagrana na żywo częściowo w Feldkirch (Austria) z udziałem dzieci w domu opieki. Publiczność stanowili starsi ludzie, buddyjscy mnisi oraz ... kryminaliści.
gusstaff records - muzyka (nie)potrzebna
gusstaff@terra.pl, www.gusstaff.terra.pl
ul. osadnicza 19a/3, 65-785 zielona góra
tel. +48 (0)68 4535560, fax: +48 (0)68 4535571
|